Imre | Attila út

˝A Műegyetem elvégzése után, vagyis ´59-től kezdve - illetve, ha egészen pontos akarok lenni: ´60-tól - hajózási tervezéssel foglalkoztam. A MAHART-nál voltam több mint 30 évig főkonstruktőr.˝
˝Miket tervezett pontosan?˝
˝Elsősorban folyami hajókat; személyhajókat, áruszállítókat. És egyéb egységeket. Ugye ezt persze nem egyedül, egy 20 főből álló csapatban dolgoztam. A legelterjedtebb és legsikeresebb gyártmányunk az úgynevezett TS-uszály volt. Nyolc darab segítségével lett egykor a dunaújvárosi híd helyrehozva. Ezeket még a ´70-es években terveztük, s bár még most is használják őket, azért már elavultnak számítanak. Negyven év egy uszály történetében hosszú idő természetesen.˝
˝Milyen paraméterei vannak egy ilyen eszköznek?˝
˝Nyolcvan méter hosszú, tíz méter széles és két méter kilencven centi az oldalmagassága. Ezerhatszáz tonna az emelőképessége. Ebből nyolc emelte fel a parton összerakott hídszerkezetet.˝
˝Mire a legbüszkébb?˝
˝Azzal a technikával, amivel ez rendelkezik, jócskán felgyorsult a hídpillérek megépítésének folyamata. Ezt az egész dunai vonalon alkalmazták. Ha nem is büszke vagyok, de jó érzés, hogy egy ilyen újításban, fejlesztésben részem volt.˝

2015. február 15.

 

Megosztás
KövetkezőElőző
 
X