Vince | Damjanich utca

˝Szekszárdról jöttem fel 2009-ben. Egyetemi pályára készültem, pedagógiát, gyógypedagógiát tanultam, aztán rájöttem, hogy ez nem igazán nekem való. Azon kaptam magam pár éven belül, hogy mindent kétszer olyan bonyolultan fogalmazok meg és ez eltávolító, sőt hatalmi helyzetbe helyezem magam a nyelvezettel folyamatosan, és ezt le akartam építeni. Fizikai tevékenységet akartam végezni, így elkezdtem pultozni, vendéglátózni. Abban az időben egy Csepel Kemping biciklivel jártam vagy 4-5 éven keresztül. Teljesen bicikli-analfabéta voltam, járdáztam is egy évig, amikor fölkerültem, de nagyon megszerettem ezt a közlekedési formát.˝
˝És azóta ez lett a munkaeszközöd...˝
˝Igen, ráadásul, amikor idejöttem dolgozni a Cargonomiához, pont szervizben volt a sima bicóm és izgalmasnak tűnt a teherbicikli, úgyhogy kipróbáltam és rajta is ragadtam úgy 6-7 hónapig. De ez is nagyon jó, mert jobban elismerik, egyenrangú közlekedési partnerként kezelik az embert.˝
˝Kifejezetten teherbiciklis szállítással foglalkoztok?˝
˝Volt egy simabicós futárszolgálat. Az volt a Hermes. Ebből nőtte ki magát a karácsonyi fakiszállítás mentén a teherbicózás. Ez a brand a Kantaa, ez egy kicsit fiatalabb, úgy 3-4 éves, és ezek fölött, mellett, alatt, körülöttük van körülbelül 1 éve a Cargonomia, ami helyileg megtermelt növények, zöldségek minél kisebb szociális és ökológiai lábnyommal történő kézbesítésén, házhoz szállításán dolgozik. Heti egyszer van kiszállításunk, csütörtökön a zsámboki biokertészet zöldségeit visszük változó mennyiségben a megrendelőkhöz. Persze, vannak olyanok is, akik személyesen jönnek be átvenni a termékeket.˝
˝Mennyire mutatkozik trendnek ez a fajta szállítás, tevékenység, vagy akár maga a közlekedési mód?˝
˝Nemzetközi tendenciák afelé hajlanak, ami szerintem elkerülhetetlen is, hogy egyre többen bicikliznek. A teherbiciklis kiszállítás is felfelé ívelőben van. Szóval az a reális cél, hogy egy félévszázadon belül visszaadjuk a bicikliseknek és a gyalogosoknak a városokat. Emellett nekem mindig is fontos volt a minél tökéletesebb leszakadás a rendszerről. És valahogy rá is lelek az ilyen kapcsolódási pontokra, mint például ez a projekt, hogy a biozöldség-termesztőktől biciklivel szállítjuk el a termékeket, ebben sok-sok markáns autonómista jellemvonás van. A biciklizés egy autonómista gyakorlat, egyrészről fizikailag, mert te hajtod, meg az is, hogy nem függesz a BKV-tól, az autóktól, a benzintől, a világgazdaságtól annyira. Okostelefont is csak azért kezdtem el használni, mert futárként szükségem volt rá, de érdemes lenne csökkenteni a városok technikai túlbúrjánzottságán. Persze az ilyen szintű változtatás nehéz, mert komoly önvizsgálatot igénylő folyamat kell legyen.˝

2016. május 03.

 

Megosztás
KövetkezőElőző
 
X